Kvalitář není dráb aneb jak být kvalitářem a nezbláznit se?

Bavilo by vás podílet se na zavádění nových projektů do výroby, na vytváření zlepšováků a nechybí vám kreativita?

Absolventi Fakulty materiálově-technologické, programu management kvality a řízení průmyslových systémů, se denně potýkají s výzvou, co a jak vylepšit. Jaké to je být kvalitářem a určovat směr velkých společností?

 

Kdo je kvalitář?
Kvalitář rozhodně není dráb, který všechny sleduje a peskuje. Dohlíží sice na procesy, neustále je zlepšuje a funguje jako kontrolor dodržování jejich parametrů. To vše ale dělá pro pohodlný chod společnosti. Jeho cílem je věci vylepšovat, z toho těží zaměstnanci firmy i zákazníci.

Kvalita je ve firemní praxi většinou rozdělena na několik vzájemně propojených sekcí:

  • Zákaznickou - Kvalitář má na starosti komunikaci se zákazníky (současnými i potenciálními) a řešení zákaznických reklamací.
  • Procesní - Kvalitář se podílí na zavádění nových projektů/produktů do výroby, provádí analýzu výrobních procesů s cílem najít opatření pro optimalizaci a zvýšení kvality procesu výroby. Procesní kvalitář pomáhá všem ostatním pracovníkům společnosti (operátoři, směnoví mistři, metrologové) při řešení potíží.
  • Dodavatelskou - Kvalitář má na starosti dodavatele, jejich výběr a hodnocení. Spolupracuje s nimi při plánování a realizaci nových projektů, provádí u nich audity systému kvality a v případě problému na straně dodavatele je nápomocen při řešení potíží.
  • Systémovou - Kvalitář má na starosti rozvoj systému managementu kvality ve společnosti, implementuje požadavky zákazníků a legislativy do běžného života firmy. Dále je jeho úkolem příprava a provádění interních auditů pro hledání míst ke zlepšování, zároveň připravuje společnost na certifikační a dozorové audity třetí strany.

 

Co je náplní práce procesního kvalitáře?
Tomáš Dvořák, jeden z našich absolventů oboru Management kvality, jehož pracovní náplní je procesní kvalita pro motory HVAC, nám na tuto otázku odpověděl: “Na denní, týdenní a měsíční bázi kontroluji ukazatele kvality. Jedná se například o náklady na šrotování a nekvalitu, případně také interní reklamace. U interních reklamací navíc zjišťuji jejich příčiny a doporučuji opatření. Spolupracuji také se zákaznickým týmem a týmem starajícím se o zákaznickou kvalitu, se kterými hledáme řešení pro reklamace zákazníka. Samozřejmě musím spravovat dokumenty kvality, například kontrolní návodky a plány nebo provádění analýz systému měření MSA.

 

Vaše budoucnost
Absolventi Fakulty materiálově-technologické, programu management kvality a řízení průmyslových systémů, najdou nejčastěji uplatnění u společností z oblasti automotive a metalurgie. Mezi největší zaměstnavatele patří například BROSE CZ a.s. v Kopřivnici, Continental v Rožnově pod Radhoštěm, Varoc Excelence v Rychvaldě a Novém Jičíně a Hella Autotechnik Nova v Mohelnici. Třinecké železárny, Koncern Vítkovice a Arcelor Mittal jsou největší zaměstnavatelé z oblasti metalurgického průmyslu.

Na absolventech FMT si zaměstnavatelé nejvíce cení znalosti angličtiny, kreativitu, dovednost pracovat se statistickými programy při analýze získaných (provozních) dat a především schopnosti chápat problémy jako příležitost ke zlepšování. Poznejte na vlastní kůži, že kvalitář není dráb a získejte jisté uplatnění na trhu práce! Zaujal vás studiní program management kvality a řízení průmyslových systémů? Tak neváhejte a podejte si přihlášku ke studiu!

Vloženo: 26. 3. 2019
Kategorie:  Aktuality
Útvar: 600 - Děkanát FMT
Zpět