Modernizace výukových studentských laboratoří Katedry chemie
IRP/2015/25
V roce 2014 došlo k připojení Katedry analytické chemie (615) ke Katedře chemie (617). Nově koncipovaná Katedra chemie (617) nyní zajišťuje výuku chemie na čtyřech fakultách VŠB-TUO: FMMI, HGF, FBI a FS. Jednou z možností jak zvýšit zájem talentovaných studentů o studium technických oborů a přilákat je na naši univerzitu jsou moderní a dobře fungující výukové i výzkumné chemické laboratoře. Záměrem tohoto projektu proto je modernizovat již velmi zastaralé vybavení výukových chemických laboratoří v bloku E (E 405, E 409, E 413, přípravná laboratoř E 406) a studentské výzkumné laboratoře H 412, které jsou nevyhovující nejen z hlediska funkčnosti, ale i z hlediska bezpečnosti práce studentů a pracovníků katedry. Zmodernizují se tak pracoviště, která jsou intenzívně využívána studenty jednak v běžné výuce chemických předmětů bakalářských, magisterských a doktorských studijních programů, dále pak ke tvorbě závěrečných bakalářských, magisterských a doktorských prací. Modernizace zahrnuje výměnu zastaralého laboratorního nábytku, především laboratorních stolů, a instalaci nových digestoří. Modernizace těchto pracovišť umožní dále rozšířit nabídku témat studentských závěrečných prací a zároveň může vést k ještě většímu prohloubení spolupráce s dalšími pracovišti VŠB-TUO, jako jsou Centrum nanotechnologií, Zkušební laboratoř výzkumného centra hornin, Institut geologického inženýrství, Institut fyziky a Institut environmentálních technologií. Navrhovaný projekt je plně v souladu s Institucionálním rozvojovým plánem VŠB-TU Ostrava (Cíl 6:"Rozvoj přístrojového a experimentálního vybavení laboratoří, pracovišť a rozvoj moderních technologií v rámci univerzity") a odkazuje se především na slabé stránky univerzity uvedené ve SWOT analýze DZ 2011-15.
2015