Modernizace vědecko-výzkumných laboratoří katedry chemie
ROZP2013/1
Cílem projektu je modernizace výzkumných chemických laboratoří Katedry chemie na Fakultě metalurgie a materiálového inženýrství (FMMI). Jednou z možností jak přilákat talentované studenty ke studiu chemických oborů je dobře fungující výzkumná činnost. Pracovníci katedry chemie mají slušnou publikační činnost, která je ovšem limitována zastaralým technickým vybavením. To zároveň omezuje možnosti publikovat ve špičkových odborných časopisech. Záměrem projektu je modernizovat již zastaralé vybavení výzkumných chemických laboratoří J 125 a J 127 a vytvořit pracoviště, které bude využíváno jednak studenty bakalářských, magisterských a doktorských studijních programů akreditovaných na FMMI ke tvorbě svých závěrečných prací, dále pak zaměstnanci k realizaci výzkumných projektů. Modernizace by zahrnovala výměnu laboratorního nábytku, instalaci a zprovoznění digestoří a doplnění stávajícího přístrojového vybavení. Laboratoře J 125 a J 127 jsou využívány k výzkumné činnosti v oblasti hydrometalurgie, chemie tavenin, nakládání s metalurgickými odpady, chemie paliv a elektrochemie. Modernizace tohoto pracoviště by umožnila výrazně rozšířit nabídku témat studentských závěrečných prací a zároveň by vedla k většímu prohloubení spolupráce s dalšími výzkumnými pracovišti na VŠB-TU i mimo něj, jako jsou Centrum nanotechnologií, Zkušební laboratoř výzkumného centra hornin, Institut geologického inženýrství, Institut fyziky a Bochemie, a.s., výrobce chemických specialit. Navrhovaný projekt je plně v souladu s Institucionálním rozvojovým plánem VŠB-TU Ostrava (Cíl 6: „Rozvoj přístrojového a experimentálního vybavení laboratoří, pracovišť a rozvoj moderních technologií v rámci univerzity“) a odkazuje se především na slabé stránky univerzity uvedené ve SWOT analýze DZ 2011 – 15.
2013