O studijním programu
Management kvality představuje tu část řízení organizací, která má garantovat maximální spokojenost zákazníků při minimální spotřebě zdrojů. Obor Management kvality naplňuje požadavky praxe na znalosti techniků a manažerů kvality. Při studiu tohoto oboru studenti získají vedle vědomostí z oblasti managementu kvality i potřebné vědomosti o základních technologiích výroby, matematické statistiky, jakož i vědomosti o praktickém uplatňování základních metod a nástrojů managementu kvality v organizacích. Absolventi získají atraktivní schopnost řídit z pohledu managementu kvality všechny procesy v organizacích. Odborníci s touto profesí jsou v praxi velice žádáni.
Uplatnění absolventa
Absolventi bakalářského studia oboru Management kvality nacházejí praktické uplatnění zejména jako technici kvality nebo řídící pracovníci v oblasti kvality na střední úrovni řízení v různých organizacích výrobní i nevýrobní sféry.
Cíle studia
Na bázi přírodovědeckého základu získají studenti vedle vědomostí o základních technologiích výroby i potřebné vědomosti z oblasti managementu kvality, matematické statistiky, jakož i vědomosti o praktickém uplatňování základních metod a nástrojů managementu kvality v organizacích. Tyto vědomosti mohou uplatnit zejména jako specialisté na střední úrovni řízení, např. ve funkcích techniků kvality ve všech typech organizací. Mohou rovněž pokračovat v navazujícím magisterském studiu oboru Management kvality.
Odborné znalosti absolventa
Získání širokého spektra znalostí z přírodovědného základu, jakož i o aplikaci teorie pravděpodobnosti a matematické statistiky v řízení procesů. Získání znalostí o základních průmyslových technologiích. Získání znalostí o základních principech a koncepcích systémů managementu kvality, jejich zavádění a administraci. Získání znalostí o teoretických východiscích a praktické aplikaci základních metod a nástrojů managementu kvality při jejím zabezpečování a zlepšování.
Odborné dovednosti absolventa
Schopnost řídit z pohledu managementu kvality všechny procesy v organizacích. Na základě získaných znalostí mají absolventi schopnost řešit základní otázky analýzy příčin neshod u produktů a procesů, třídit a interpretovat informace o kvalitě výrobků a služeb a vyhledávat příležitosti k dalšímu zlepšování kvality. Mají rovněž dovednosti aplikovat základní metody a nástroje plánování a neustálého zlepšování kvality. Schopnost využívat počítačovou podporu procesů, metod a nástrojů managementu kvality.
Obecné způsobilosti absolventa
Samostatně rozhodovat v rámci svých pravomocí o nápravných a preventivních opatřeních vztahujících se ke kvalitě produktů a procesů. Koordinovat práci v týmech na řešení problémů. Přesvědčivě reportovat výsledky svých vlastních aktivit i aktivit týmů přímým nadřízeným. Komunikovat problémy managementu kvality alespoň v jednom cizím jazyce – pokud možno v angličtině.